Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Mi a meditáció?
A meditáció - tömören megfogalmazva - egy kellemesen ellazult állapot, amikor figyelmünket a külvilágról átmenetileg önmagunkra, saját belsőnkre összpontosítjuk. Ebben az ellazult állapotban testünk és lelkünk feszültsége oldódik, idegrendszerünk kiegyensúlyozott lesz, koncentrálóképességünk növekszik. Ennek hatására nyugodtabbak, harmonikusabbak leszünk. Rendszeres végzésével ez a nyugodt állapot tartóssá válik.

Mire jó a meditáció?

-          Izomfeszültség:

Amikor izomfeszültség jön létre a testünkben akár stressz, akár egyéb probléma által, akkor több szervünk vérellátása csökken és ez által az oxigén és tápanyag ellátás is jelentősen romlik, ez elősegítheti a betegségek kialakulását.
Meditációval ez a feszült állapot feloldható és a gyógyulási folyamat gyorsul a szervek megfelelő oxigén,- és tápanyagellátása folytán.

-          Zavaró gondolatok:

Esetleg ha gondolataink zavarnak minket lefekvéskor azt képesek vagyunk

összpontosítással megszüntethetni. Az ellazulás miatt feszültségünk csökken,

hamarabb elalszunk, álmunk nyugodalmasabb lesz, és kipihentebben ébredünk.

-          Testtudatosítás:

Napjainkban megfigyelhető, hogy az emberek nagy része nincs szoros

kapcsolatban saját testével. Nem figyelünk testünk jelzéseire. A stressz, az

álmatlanság és az ezek miatt kialakult betegségek jelzések számunkra. Ez addig

folytatódik, amíg rá nem szánjuk magunkat a testünk által kért változtatásokra,

legyen az akár étrendbeli, akár életmódbeli vagy lelki szintű újítás. Amint a

megfelelő változtatást végrehajtottuk, a betegség elmúlik, a rend helyreáll

testünkben-lelkünkben.

 

Meditációs tanácsok kezdőknek:

Első lépésként üljünk le a földre egy szőnyegre seiza, vagy török ülésbe,

lényeges, hogy hátunk egyenes legyen a megfelelő levegővétel miatt.

- Ha seiza ülésbe helyezkedünk el akkor kezünket tegyük az ölünkbe tenyérrel

felfele, a bal ktenyerünkben pihenjen a jobb és a hüvelyk újak érjenek finoman

össze.

- Ha török ülésben helyezkedünk el, akkor is célszerű a kezünket ugyanígy

elhelyezni.

Első lépéskénk kezdjünk el lassan mélyeket lélegezni, csak a légzésünkre

figyeljünk (lassan szívjuk be a levegőt, lassan fújjuk ki) - a kifújásnál ürítsük ki

teljesen a tüdönket, mintha egy pohár vizet ürítenénk ki - de lényeges, hogy ezt

ne görcsösen tegyük.

Második lépésként igyekezzünk ellazítani izmainkat, ahogy fújuk ki a levegőt

egymás után, úgy lazítsunk izmainkon, gondolatainkat igyekezzünk kiüríteni, a

legjobb módszer az, ha a felvillanó gonolatfoszlányokba nem kapaszkodunk bele,

hanem továbbengedjük azokat.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

meditáció

(Hitman, 2009.07.23 18:33)

Ez mind szép és jó. De hogyan kell meditálni???
-:-vagyis van ennek valami technikája vagy valami????
nagyon érdekel az ősi szamurájok története és a harcmodoruk..Jó magam csak box-olok egy ideje .. de szeretném kipróbálni ezeket a műfajokat is---
Tudnál adni valami tanácsot hogy miként kezdjem el a meditásiót??? köszi ..

Re: meditáció

(oiwake, 2012.12.07 16:16)

Gyakorlati és elméleti bevezetés a japán hangszeres meditációba (suizen) itt: www.zentely.blogspot.com

500 Szolnok Indóház út 3.2/11

(Dr.Gyarmati Erzsébet, 2010.03.26 09:32)

T.Szerkesztőség!
Nagy örömmel olvastam a japán harcművészetekről.
De sajnos hiányolom, hogy miért nem írnak a kínai ( HOn-Kong)harcművészetekről.
Én járok WING TSUN KUNG FU edzésekre, Szolnokon.
Ezen önvédelmi harcművészet Kelet európai Főinstruktora Si-Fu Mádai Norbert ( 8.mesterfokozat)
Ő Kecskeméten él, szerintem szeretné Ő is ha ilyen részletességgel bemutatnák a fentiekben leírt harcművészetet.Köszönettek DR.Gyarmati Erzsébet

Film...

(xD xD, 2010.03.13 15:21)

Szerintem az a legjobb ha megnézed azt az úgynevezett filmet hogy az utolsó szamuráj abból a filmből sokat megtudsz róluk én is megnéztem egy élmény volt:D...
Igaz ,hogy nem az enyém az oldal de akkor is szerintem meg kell nézned azt a filmet.